Forum www.iookkk.fora.pl Strona Główna www.iookkk.fora.pl
Inżynieria Oprogramowania
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

UWAGA! 10 kwietnia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.iookkk.fora.pl Strona Główna -> IO
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olga
Gość






PostWysłany: Czw 20:06, 27 Mar 2008    Temat postu: UWAGA! 10 kwietnia

Na 10 kwietnia mamy przygotować prezentaję tego, co zrobiliśmy, tzn. tego, co powinniśmy zrobić.

Czyli:
1) struktura SVN
2) Standardy kodowania
3) Budowa kolejnych wydań
4) Próbka działającego programu

To w skrocie, za chwile napisze co bylo na dzisiejszych cwiczeniach na ten temat.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:56, 27 Mar 2008    Temat postu:

Cześć. Mogłabyś napisać w miarę dokładnie, co było nie tylko na ćwiczeniach, ale i na wykładzie - zwłaszcza w kontekście naszego projektu ? Chętnie się dowiem tego, bo choroba przykuła mnie do łóżka na kilka dni i nie mogłem przyjechać. A jak widać, terminy już ostro nas gonią...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
O




Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:31, 29 Mar 2008    Temat postu: prezentacja i bardziej szczegółowo o ostatnich ćwiczeniach

Co powinniśmy mieć przygotowane na prezentację:

I. Krótko do czego służy system. Specyfikacja.
II.Opis architektury.
III. Kawałek wklepanego kodu, który działa. (plik.zip)
IV. Zarządzanie konfiguracją. (ostatni wykład)

A bardziej szczegółowo na temat III i IV (ostatnie ćwiczenia).

Standardy kodowania
- język (w jakim języku nazwy zmiennych i opisy)
- sposób komentowania (np. JavaDoc informacja na stronie:
[link widoczny dla zalogowanych])
- indentacja ( wcięcia)
- sposób nazywania zmiennych i plików
- strona kodowa (wydaje mi się, że rozwiązaniem jest Unicode)

Struktura SVN
- w jakim języku

struktura proponowana na ćwiczeniach:
- release (bin)
- R 1.0
- R 1.5
- head
- src
- doc
- cfg (pliki konfiguracjyjne)
- branches (gałęzie)
- bazowa (ostatnia wersja systemu)
- praca na co dzień
- research & development

Budowa wydania
- np. makefile, maketest, makedoc
- numeracja wydań; najczęściej używana:
a.b.c.d.e
a - zmiana architektury
b – zmiana funkcjonalności
c – bug_fixy
d – nr “bildu”
e - revision
(na ogół stosuje się oznaczenia a-c np. 1.2.2)
- gdzie odkładane kolejne wydania


Ostatni wykład był głównie na temat sposobu budowania kolejnych wydań (release).

Może warto by było się zastanowić jak będzie można zgłaszać błędy.
Są do tego specjalne narzędzia.
Ważne by: 1) zarejestrować błąd
2) numer wersji z danym błędem
3) informację kto zgłosił błąd
4) informację o czasie zgłoszenia błędu
5) przypisanie błędu do osoby odpowiedzialnej za poprawienie go

Przydatne są miejsca, gdzie użytkownicy mogą zgłaszać propozycje ulepszeń.

Dobrze jest mapować historię zmian (poprawek), w której wersji, co zostało poparwione.

Na moodle powinien być pełen tekst wykładu; tu podałam tylko część informacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
O




Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:55, 29 Mar 2008    Temat postu: Prezentacja

Na prezentacji powinniśmy przedstawć, w zasadzie, to , co było do zrobienia podczas kolejnych ćwiczeń:
1) specyfikacjawymagań funkcjonalnych,
2) specyfikacja wymagań pozafunkcjonalnych
3) architektura,
4) kodowanie i zarządzanie konfiguracją
- sprawdźcie, czy nic nie pominęłam

Proponuję:

1) żeby do każdego zadania 1)-4) przypisać osobę odpowiedzialną za dopilnowanie, żeby wszystko w ramach danego działu zostało wykonanae (m.in. przejrzy treść ćwiczeń i wykładu);
nie oznacza to, żeby ta osoba musiała wszystko robić sama, bo działy chyba nie są równie pracochłonne, tylko żeby wiedziała co powinno być zrobione i pilnowała, żeby ostatecznie zostało to zrobione

ja mogłabym odpowiadać za 4, bo nikt inny nie był na tych ćwiczeniach

2) tworząc elementy prezentacji warto zrobić je od razu bardzo porządnie i tak by pasowało do dokumentacji, słowem- by można np. przekleić rysunek ze slajdu do opowiedniego dokumentu

3) powinniśmy już ruszać z pisaniem kodu, choć na początku na pewno musimy ustalić szczegóły czyli to co jest w punktach 1)-4)

4) czy macie czas w poniedzialek o 16, czyli po wykładzie z Architektuury komputera?
możnaby parę kwesti ustalić, tzn. proponuję, żeby każdy powiedział za który dział chce opodwiadać i na poniedziałek przygotował kwestie, co do których w ramach danego działu wartoby podjąć decyzję zbiorowo
+ żeby każdy przypomniał sobie jakie są rozdziały w ramach opracowywanej przez niego dokumentacji i wtedy ustalimy, które fragmenty prezentacji mogą zostać użyte ponownie w dokumentacji

PS. Konrad B kiedy wracasz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KonradB




Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 2:28, 30 Mar 2008    Temat postu:

Wrocilem wlasnie dzis - jutro mozecie sie spodziewac ze wrzuce jakis kawalek tej czesci dokumentacji ktora mialem sie zajac - czyli tej architektury.
Co do spotkania w poniedzialek to ja mam o 16.15 kolokwium wiec dlugo nie moge zostac ale jezeli wyrobimy w te 15 min to nie ma problemu.
Jesli chodzi o strukture svn to jeszcze przed wyjazdem troche tam pomieszalem wiec jezeli jeszcze tego nie widzieliscie to sprawdzcie - oczywiscie jest to tylko moja propozycja jak to moze wygladac - z tego co wyczytalem taka struktura jest calkiem popularna w roznych projektach OpenSourcowych.
Czy wczesniejsze terminy oddawania - czyli ta duza czesc dokumentacji na ten czwartek pozostaja nadal aktualne?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
O




Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 4:38, 30 Mar 2008    Temat postu:

a co mieliśmy przygotować na ten czwartek?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
O




Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 4:40, 30 Mar 2008    Temat postu:

co do terminu spotkania: nie musi byc poniedzialek 16; ja jestem
pon 14-16, wt 8-12, sr 8-12; dajcie znac kiedy jestescie na mim i kiedy Wam pasuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 16:29, 30 Mar 2008    Temat postu:

No ja zgodnie z tym co bylo powiedziane na zajeciach 13 marca mam zapisane ze do 3 kwietnia ma byc tzw. "Checkpoint" - pokazujemy co zrobilismy - Wizja, Specyfikacja, Architektura + bardzo wstepna postac samej aplikacji ktora daje przekroj przez wszystkie warstwy. No ale to jest pratycznie dokladnie to mamy miec na prezentacje wiec wydaje mi sie ze nastapilo przesuniecie terminu. Jakkolwiek i tak warto by zrobic to w tym tygodniu bo pozniej moze byc sporo pracy w zwiazku z zadaniem zaliczeniowym na PW.

Co do spotkania to wszystkie wymienione terminy mi pasuja - ale tylko w czasie przerw. Moze warto by zastanawic sie nad zoorganizowaniem jakiegos dluzszego spotkania na przyklad w piatek lub sobote zeby jakos uporzadkowac to co zostalo zrobione i sprobowac zlozyc ta prezentacje. Co o tym sadzicie?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konrad K
Gość






PostWysłany: Nie 22:02, 30 Mar 2008    Temat postu:

Jeśli o mnie chodzi to na wydziale jestem:
Pon: 14 - 16
Wt: 8:30 - 14 - ale nie mam żadnej przerwy wolnej i mam zajęcia do 15 na wydziale Biologi
Śr: 8:30 - 14
Czw: 14:00 - .. jak nam zejdzie
Pt : wogóle - cały dzień wolny ale możliwe, że będe miał jeszcze jakieś zajęcia i będe dopiero od ok 12 wolny lub też wogóle cały dzień mnie nie będzie...

Myśle że powinniśmy spotkać się w poniedziałek i ustalić wstępny harmonogram prac. Jeśli chodzi o szachy to powiem szczerze, że nie specjalnie podoba mi się robota znajomego do której mam źródła i zaczynam wachać się czy może nie zrobić warcabów ( mniej klepania, a efekt praktycznie ten sam ), albo poprostu podłączać się do innej sieci szachowej przy pomocy jakiegoś ogólnego klienta... coś takiego chyba jest , ale byłby problem z odbieraniem wyników... no ale to jeszcze można obgadać

moje gg: 377 3670 i jak jest coś "na szybko" to piszcie
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 2:36, 31 Mar 2008    Temat postu:

Cześć.
Jeśli chodzi o mnie, to postaram się (jak zdrowie pozwoli) przyjechać do Warszawy we wtorek na poranne zajęcia.
Moje wolne od zajęć terminy w tym tygodniu:
1)wtorek - od 16.00 do kolacji
2)środa - od 12.oo do 15.00
3)czwartek - od 18.30 do kolacji
4) piątek - cały dzień
5)sobota - cały dzień
6)niedziela - cały dzień
(też jestem za "spotkaniem roboczym" - niekoniecznie jednym)

Odnośnie sugestii Konrada:
Zgadzam się, że szachy są bardzo pracochłonne, ale nie bardzo wyobrażam sobie, że można wyrzucić z systemu "królewską grę" Smile
Nie znam tego typu serwisu, który nie oferowałby szachów jako sztandarowej gry. Może uda się jednak jakoś wspólnymi siłami oprzeć naszego SGI na szachach ?

Ja ze swej strony napisałem już wymagania funkcjonalne (przypadki użycia). Można je zobaczyć i ocenić w SVN w folderze usecase. Nie trzymałem się ściśle i zawzięcie szablonu, lecz postępowałem zgodnie ze wskazówkami wykładowcy, aby być elastycznym. Oceńcie jak to wyszło, aby był czas na ewentualne poprawki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KonradB




Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 1:36, 01 Kwi 2008    Temat postu:

Przejrzalem Use Cases i uwazam ze wykonales kawał dobrej roboty. Jesli chodzi o tresci merytoryczne to trzeba dodac cos na temat administracji czy moderacji forum. Jest jescze jedna kwestia o ktorej juz napisalem w temacie o bazie - czy chcemy zeby wszyscy admistratorzy mieli takie sama prawa? Poza tym może warto by mozna by podzielic Use Cases ze wzgledu na typ użytkownika - jeden rozdzial dla uzytkownika i jeden dla administaotra - moglo by byc czytelniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
O




Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 1:39, 03 Kwi 2008    Temat postu:

Dostałam odpowiedź od p. Dąbrowskiego w sprawie terminów:

do 10.04 prezentacja + tekst w SVN


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.iookkk.fora.pl Strona Główna -> IO Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin