Autor Wiadomość
O
PostWysłany: Śro 15:47, 02 Kwi 2008    Temat postu:

informacje z bazy danych pobiera się za pomocą SQL-a, którego wywołuje PHP. Ale jeśli jest jakieś złożone zapytanie, i możecie je zapisać w funkcji/procedurze PL/SQL trzymanej w bazie danych, to bedzie to ZDECYDOWANIE bardziej eleganckie niż mieszanie kodu php z wielkim selectem sql-owym.
Zawsze powinno się dążyć do maksymalnej czytelności - a dużo SQL-a w PHP ją bardzo obniża, więc jak coś możecie przerzucić na bazę i tam to trzymać, to jak najbardziej należy tą opcję wybrać. Nadać funkcji jakąś dużą mówiącą (nawet długą) nazwę, i tylko ją wywołać w PHP.
Aha, ale Wy tylko projektujecie - no więc tym bardziej należy zaprojektować, że wszystkie bardziej złożone zapytania są już przygotowane jako procedury w bazie, i Wasz PHP będzie tylko odpowiednią wywoływał
KonradB
PostWysłany: Nie 17:15, 30 Mar 2008    Temat postu:

Ja rozwniez mam pare uwag - przepraszam ze pisze o tym tak pozno ale nie nie pomyslalem wczesniej o paru rzeczach .
Wydaje mi sie ze encje Uzytkownik mozna rozbic na kilka podencji - Admistrator, Zwykly uzytkownik , Komputer. Bedzie to bardziej elastyczne - boty moga miec wiele roznych atrybutow ktore nie beda potrzebne normalnym uzytkownikom - chocby z jakiego programu czy serwera botow korzystaja. Tak samo administratorowie moga miec rozne uprawienia - moderator forum nie powienen miec pelnego dostepu do administracji serwisem.
Przy okazji warto by konkretniej okreslic profile uzytkownikow naszego serwisu - na przyklad ja widze nastepujace: administrator , moderator, uzytkownik, tworca gier, byc moze warto by sie zastanowic rowniez nad reklamodawca - cos takiego powinno chyba nawet znalezc sie wizji naszego projektu - zgodnie z szablonem ze strony wykladowcy.

Poza tym encja Uzytkownik w grze wydaje mi sie bardzo konkretnie zwiazana z konkretna gra - takie rzeczy powinny byc chyba wewnetrzna czescia implemencji danej gry, a nie byc zawarte w glownej bazie danych

Wydaje mi sie tez ze warto by ujednolicic sposob nazywania atrybutow - nie wiem czy nie wynika to ze specyfiki uzytego narzedzia ale foreign keys maja nazwy typu "Nazwaatrybutu", a pozostale "nazwa_atrybutu". Oczywiscie to szczegoly, ale warto by to zrobic w jeden sposob bo potem moga wyniknac z tego glupie bledy.
Konrad K
PostWysłany: Śro 14:10, 26 Mar 2008    Temat postu: Baza danych

Sądze że powinien być na to osobny wątek.
students.mimuw.edu.pl/~kk236048/IO/sgi2.png <- schemat jest tutaj

Wydaje mi się, że w encji dotyczącej Turniejów powinna być informacja o tym jakiej gry on dotyczy. Fakt, że można to wyczytać z jakiejś partii, ale może się tak zdarzyć, że w turnieju nie zostanie rozegrana żadna partia ( np sam początek turnieju ).
Jeżeli coś źle rozumiem i jest OK to przepraszam że zawracam głowe. To pierwsze co tak rzuciło mi się w oczy

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group